A jótállási igény bejelentését hasonlóan kell dokumentálni, mint egyéb jótállási igények ügyintézésénél.
Jegyzőkönyv a jótállási igényről
Az ilyen esetben érvényesíteni kívánt jótállási igényről a szerviz jegyzőkönyvet köteles kiállítani, melynek másolatát a fogyasztónak köteles átadni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a
- a fogyasztó nevét, címét,
- a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
- az elvégzett javító-karbantartó szolgáltatás megnevezését, díját,
- a dolog átadása vagy az üzembe helyezés időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, például kicserélést kérünk, de a már korábban említett aránytalanság miatt erre nincs lehetőség, akkor ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adnia a kötelezettnek.
Határidő megállapítása
A kijavítás vagy a munka újbóli elvégzésének határidejét köteles a szerviz megállapítani. A határidő megállapításakor figyelemmel kell lenni a dolog (autó) tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésre, valamint úgy kell megállapítani azt, hogy azzal a kötelezett ne okozzon jelentős kényeletlenséget a fogyasztó számára.
További szervizelések, amire kötelező jótállást vállalni
A személygékocsin végzett javításokon túl a jogszabály további esetekben is előírja a kötelező jótállást a 20 000 Ft-ot meghaladó javítások esetében, az ÁFA-t és az anyagdíjat is beleszámítva:
- Lakás-karbantartási és -javítási szolgáltatások.
- Háztartási gépek és készülékek javítása.
- Barkács- és kerti szerszámok javítása.
- Személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása.
- Audiovizuális, fotó-optikai és információfeldolgozási berendezések javítása.
- Gyógyászati segédeszközök javítása.
- Telefon- és telefax-berendezések javítása.
- Hangszerek javítása.
- Órák javítása.