Mindenkivel előfordulhat, hogy a szeretett autója elromlik amikor már lejárt a garancia (jótállás) és már szavatossági időn is túl történik a meghibásodás. Gondolom sokan találták már magukat szembe azzal a helyzettel, hogy miután elvitte szervizbe és "megcsinálták", rövid időn belül ugyanaz a probléma ismételten jelentkezett. De a szerviz nem volt hajlandó elismerni a felelősségét.
Jó ha tudjuk, hogy olyan esetben, amikor a személygépkocsi javítási költsége (ÁFA-t és anyagköltséget is beleértve) meghaladja a 20 000 Ft-ot, akkor a szerviz köteles 6 hónap jótállást vállalni. Továbbá a szerviz ilyenkor köteles a szolgáltatás díjának átvételekor, legkésőbb a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére történő átadásakor - külön kérés nélkül -jótállási jegyet átadni. Tehát ha kijavítás után ismét előjönne a hiba, akkor jótállási igénnyel fordulhatunk a szervizhez, aki tehát nem mentesül egy könnyen a szakszerű kijavítás elvégzése alól.
Jótállási jegy tartalmi követelményei
A vonatkozó jogszabály tartalmi követelményeket is támaszt a jótállási jeggyel kapcsolatban. Előírja, hogy fel kell tüntetni rajta
- a vállalkozó nevét és címét,
- az elvégzett munkát, a felhasznált alkatrészeket, anyagokat
- a szolgáltatás díját
- a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének feltételeit és határidejét
- a dolog fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, továbbá személygépkocsi és motorkerékpár esetében a kilométeróra állását.
Továbbá vannak evidens követelményei a jótállási jegynek, ilyen például, hogy közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell legyen megfogalmazva. A szabálytalan kiállítása vagy az átadásának elmaradása a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét nem érinti.