Nem élhetünk a jogszabály biztosította jogunkkal, ha nem tudjuk a terméket teljes egészében visszaszolgáltatni. Ha azonban részben vissza tudjuk szolgáltatni úgy, hogy a megmaradt rész értéke és használhatósága nem csökken, akkor a vételár arányos részének visszaszolgáltatását követelhetjük a kereskedőtől.
Nincs jogunk elállni akkor sem, ha a szolgáltatást már teljes egészében igénybe vettük, illetve ha már részben teljesítették a szolgáltatást, akkor az azzal arányos díjat követelheti tőlünk a kereskedő.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
A továbbiakban nézzünk néhány példát arra, hogy mi minősül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak:
Tisztességtelen kereskeskedelmi gyakorlat:
- Annak valótlan állítása, hogy a termék alkalmas betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarainak vagy rendellenességeinek gyógyítására.
- A fogyasztó azonnali döntéshozatalra késztetése céljából annak valótlan állítása, hogy az áru csak nagyon korlátozott ideig áll rendelkezésre, vagy bizonyos feltételek mellett csak nagyon korlátozott ideig áll rendelkezésre
Láthatjuk, hogy ezen két gyakorlatot a jog visszaszorítani igyekszik, mindamellett, hogy biztosítja a 8 munkanapon belüli indoklás nélküli elállási jogunkat. Ezen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot a fogyasztóvédelmi hatóságnál jelenthetjük.